"Inspelen op verandering"
Liefst 3.075 deelnemers noteerde Tech Data voor de twintigste editie van meet-it. Het jaarlijkse evenement van Tech Data blijft daarmee met afstand één van de belangrijkste afspraken voor de Belgische reseller.
Het kanaal is volop in beweging. De traditionele hardwareverkoop neemt af, er is de doorbraak van de tablets, de opkomst van de cloud, enzovoort. “Voeg daar nog de huidige economische onzekerheid aan toe, en je begrijpt dat heel wat resellers ongerust zijn”, zegt Carl Alloin, country manager Belux bij Tech Data. “De boodschap van meet-it was in dat verband heel duidelijk. We mogen niet blind zijn voor de veranderingen in de markt. In tegendeel: we moeten er op een slimme manier mee omgaan en ze in ons voordeel ombuigen.”
Netwerken
Heel wat resellers grepen de kans aan om op meet-it persoonlijk contact te maken met de ruim tachtig IT-leveranciers die op het evenement aanwezig waren. “Met meet-it bieden we een platform waar resellers en leveranciers elkaar kunnen ontmoeten”, verduidelijkt Carl Alloin. Het is een formule die het nog altijd bijzonder goed doet, gezien meet-it ook dit jaar op een bijzonder hoge opkomst kon rekenen.
Tijdens meet-it stelde Tech Data onder andere de vernieuwde online marketingoplossing td.media 2.0 voor, een tool die het bedrijf samen met Google ontwikkelde. Het initiatief kon alvast op heel wat interesse rekenen onder de resellers. Zowat 150 klanten van Tech Data woonden de presentatie van td.media 2.0 bij. Verder kenden ook de workshops rond onder meer td.cloud en ‘bring your own computer’ heel wat bijval. Traditiegetrouw sloot een swingende afterparty de twintigste editie van meet-it in opperbeste stemming af.