Philips verkoopt 20 procent meer monitoren
De verkoop van Philips-monitoren is in het tweede kwartaal van 2011 met 20 procent gestegen. MMD Monitors & Displays, de organisatie die de Philips-monitoren in de markt zet, gaat daarmee in tegen de algemene dalende verkooptrend.
Volgens onderzoeksbureau Meko is de West-Europese markt voor monitoren met 13 procent gekrompen in het tweede kwartaal dit jaar. Dat MMD toch groeicijfers kan voorleggen, schrijft het bedrijf toe aan de keuze voor innovatieve technologie, zoals de onlangs aangekondigde monitoren die beschikken over de PowerSensor- en LightFrame-technologieën.
MMD nam de verkoopactiviteit van de Philips-monitoren in 2009 op zich. Het bedrijf is joint venture van Philips met TPV. Philips blijft één van de populairste merken, zeker in West-Europa. Het marktaandeel van het merk is vandaag het grootste sinds 2006. Tijdens IFA in Berlijn stelde MMD een aantal nieuwe 3D-monitoren voor, met nadruk op ergonomische en energiebesparende functies.
Ruimte voor groei
“De cijfers van Meko geven aan dat we ons potentieel nog niet ten volle benutten”, zegt Thomas Schade, Vice-President Europa bij MMD. “Onder andere in landen als Duitsland en Groot-Brittannië is er nog ruimte. We gaan dan ook investeren in die regio’s, onder meer in de versterking onze lokale verkoopteams.”