Nieuws

Freecom verlegt focus

Freecom richt zich op de zakelijke klant, Verbatim op de consument. Na de fusie van Freecom en Verbatim heeft moederbedrijf Mitsubishi beslist om beide merken duidelijk te positioneren voor verschillende doelgroepen.

Concreet betekent de beslissing dat Freecom de bestaande consumentenproducten uitfaseert. Tegelijk ontwikkelt het bedrijf nieuwe oplossingen voor de zakelijke markt. Eén van die nieuwe oplossingen is de SilverStore 2-Drive NAS, een netwerkopslagmedium met twee verwisselbare harde schijven. Met dat product wil Freecom naar eigen zeggen de complexiteit van de meeste NAS-oplossingen weg.

Opslag in de cloud
Daarnaast werkt Freecom ook aan een oplossing voor opslag in de cloud. Het product zou nog voor het einde van het jaar op de markt moeten verschijnen. Freecom heeft de bijhorende software ontwikkeld in samenwerking met Gemalto. Verder werkt Freecom ook verder aan zijn strategische samenwerking met Apple. Het opslagbedrijf heeft eerder dit jaar een externe harde schijf ontwikkeld die qua vormgeving en kleurstelling prima past bij een MacBook Air. Freecom is het eerste merk dat in de Redzone van de Apple Store aanwezig is.


 

businessfreecomitresellermitsubishi

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken