Nieuws

Mannen komen van Twitter, vrouwen van Facebook

Twitter is vooral een sociaal platform voor mannen, terwijl Facebook eerder vrouwen aantrekt. Dat is een van de conclusies uit een grootschalig onderzoek van onderzoeks- en consultancybureau Insites.

Op Facebook is 53% van de bevolking vrouwelijk, op Twitter blijkt dat slechts 45%. Bovendien lokt Twitter ook een jonger publiek dan Facebook: 30% van de Twittergebruiikers zijn jonger dan 25 jaar, bij de Facebook-gebruikers is dat slechts 24%. Nog andere opvallende resultaten van het onderzoek: het gebruik van Twitter gaat niet ten koste van Facebook of omgekeerd.

“Wie zowel Facebook als Twitter gebruikt, besteedt gewoon meer tijd aan sociale netwerken in het algemeen”, merkt onderzoeksleider Steven Van Bellegehem op. Maar Facebook houdt gebruikers wel langer aan zijn site gekluisterd dan Twitter: een Facebook-gebruiker spendeert gemiddeld 37 minuten per dag aan Facebook; bij Twitter blijft dat beperkt tot 21 minuten.

Tot slot nog slecht nieuws voor wie de volgende Zuckerberg wilde worden: 60% van de respondenten wil geen nieuw sociaal netwerk erbij, en 93% wil niet nog meer (maar ook niet minder) tijd besteden aan sociale netwerken.

businessinsitesinternetitprofessionalonderzoektrendsentips

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken