Nieuws

Hootsuite slokt Seesmic op

Sociale netwerkbeheerder Hootsuite neemt Twitter-specialist Seesmic over en hoopt dat zijn klanten mee aan boord willen komen.

Hootsuite is een populaire dienst om het drukke sociale leven in goede banen te leiden, waarbij naast Twitter ook Facebook een belangrijk speerpunt is. Seesmic richtte zich meer exclusief op Twitter en was meer op de consument gericht dan Hootsuite, dat zich met een gratis en betaalde versie meer mikt op zakelijke gebruikers.

Twitter, dat in het recente verleden bijzonder kieskeurig is geworden over de applicaties die het toegang geeft tot zijn informatiestroom, heeft Hootsuite als een van de weinige bedrijven een ‘Twitter-certificaat’ gegeven, dat bedrijven goedkeurt in drie verschillende categorieën.

Het populaire Seesmic stond niet op die lijst en zal na de overname volledig worden opgeslokt door Hootsuite, dat vooral uitblinkt in zijn analysetools voor online professionals. Het is onduidelijk welke functies van Seesmic de ontwikkelaars zullen verwerken in het nieuwe product.

“We zijn dolblij met de aankondiging van vandaag en we zijn opgetogen voor onze gebruikers: ze worden lid van de Hootsuite-familie en zullen in staat blijven om hun merk en sociale ondernemingen verder te bouwen”, zei Seesmic-directeur Loic Lemeur.

beheerbusinesshootsuiteitprofessionalnieuwsovernameseesmicsociaalsociaal netwerk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Het is Black Friday bij bol.com!

Het is Black Friday bij bol.com!

Deals scoren