Handel veilig met digitale certificaten van Certipost
“Veilig kopen en verkopen op internet is heel goed mogelijk, met behulp van digitale certificaten die de juiste graad van beveiliging voorzien,” Peter Debie, Business Development Manager Certipost
Certipost biedt met digitale certificaten doeltreffende hulpmiddelen voor ondernemers die aan e-commerce doen om zichzelf én hun klanten te beschermen online.
1: Schenk uw klanten zekerheid en schep vertrouwen
Ten eerste is het belangrijk dat u als leverancier of dienstverlener uw klanten de zekerheid biedt dat ze wel degelijk op uw site zitten. Hiervoor heeft u een SSL-certificaat nodig. SSL-certificaten van Certipost worden door vrijwel alle browsers erkend, waardoor vervelende waarschuwingspop-ups vermeden worden. Certipost doet een doorgedreven controle om na te gaan of u de rechtmatige eigenaar bent van de site die u wilt beveiligen, waardoor de certificaten van Certipost zeer betrouwbaar en veilig zijn. Een SSL-certificaat zorgt er ook voor dat de communicatie op uw site versleuteld gebeurt, zodat gegevens die uw klanten ingeven niet onderschept kunnen worden.
2: Levancier of aanbieder van diensten? Bescherm uzelf.
Ten tweede is het in bepaalde gevallen als bedrijf belangrijk om te weten wie uw klanten zijn, of wie er op uw netwerk zit. Voor transacties die weinig fraudegevoelig zijn, biedt de combinatie van gebruikersnaam en paswoord voldoende veiligheid, maar deze methode is niet geschikt als er financiële of gevoelige gegevens verstuurd worden. Om ongewenst bezoek buiten te houden, geeft u klanten en vertrouwde medewerkers een persoonlijk digitaal certificaat dat ze op hun computer installeren. Daarmee bewijzen ze vervolgens hun identiteit aan u. Certipost biedt met Certipost Token Manager (CTM) bedrijven de mogelijkheid om de uitgifte en het beheer van dergelijke certificaten op een eenvoudige manier te doen, wat in deze BYOD-tijden zeker geen overbodige luxe is. Certipost Token Manager is een gebruiksvriendelijke SaaS (Software as a Service) oplossing om persoonlijke certificaten in de cloud te beheren.
3: En waarom nog papieren documenten ter ondertekening sturen?
Een mogelijkheid van e-commerce die vaak over het hoofd gezien wordt, is e-signing. Certipost levert een service die bedrijven in staat stelt om hun klanten online documenten te laten tekenen met digitale handtekeningen. Het is perfect mogelijk om een wettelijke sluitende handtekening te plaatsen zonder dat er pen of papier aan te pas moet komen. De klant heeft daarvoor wel een gekwalificeerd certificaat nodig. Certipost geeft als enige Belgische bedrijf gekwalificeerde certificaten uit. e-Signing is eenvoudig: u presenteert het te ondertekenen formulier aan uw klant via internet, voor het ondertekenen komt hij op officiële e-signing site van Certipost terecht, vanwaar een wettelijke geldig exemplaar van het document zowel naar u als naar uw klant gestuurd wordt.
***
Certipost ontwikkelt totaaloplossingen om documentstromen en elektronische identiteiten te beheren. Hierdoor kunnen organisaties processen automatiseren, kosten besparen en efficiënter werken.
Certipost heeft een jarenlange ervaring met het beheer van elektronische identiteiten. In België speelt Certipost een sleutelrol in het project van de elektronische&