Nieuws

HP: "We moeten sneller naar de markt"

Hewlett-Packard maakt geweldige producten, maar  moet ze meer en sneller commercialiseren. Dat zegt topvrouw Meg Whitman.

Whitman, intussen een jaar aan het hoofd van de technologiegigant, zet op HP Discover in Frankfurt de strategie uit voor de komende twaalf maanden. “Innovation is alive and well bij HP”, waarmee ze verwijst naar HP Labs waar het meeste onderzoek wordt gedaan.

“Maar we moeten meer werken aan de commercialisatie van die innovatie en het naar de markt brengen daarvan. Daar willen we de komende twaalf maanden aan werken.”

Daarbij focust ze op klantenservice, het vermijden van een vendor lock-in en op de financiële toestand van het bedrijf, die ondanks de afschrijving van 8,8 miljard dollar bij Autonomy “best winstgevend is.”

“We hebben een omzet van 120 miljard dollar en zijn het tiende grootste bedrijf in de VS,” zegt Whitman. “We hebben een betere cashflow dan Coca Cola, McDonalds, Visa en Fedex in hun meest recente fiscale jaar.”

Vertrouwen in Autonomy
Tijdens haar keynote benadrukt Whitman haar vertrouwen in Autonomy. De afgelopen weken was daar enige twijfel rond. HP kocht het bedrijf ruim een jaar geleden voor 11 miljard dollar, maar zei enkele weken geleden dat het daar 8,8 miljard dollar van zou afschrijven.

Volgens HP moest dat omdat de toenmalige leiding de boekhouding had opgesmukt, al spreekt Mike Lynch, voormalig topman van Autonomy dat met klem tegen.

Maar voor Autonomy zelf heeft Whitman niets dan lof. “We bljven honderd procent trouw aan Autonomy en zijn werknemers. Deze technologie gaat een significante rol spelen in onze groei en. We weten dat er geweldig innoverende dingen in de pijplijn van het bedrijf zitten.”

autonomybusinesshewlett-packardhphp discoveritprofessionalnieuwswhitman

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken