CRM wordt een app
De markt voor CRM-toepassingen ondergaat de komende jaren een fundamentele verandering: meer cloud, en vooral: meer mobiel.
Mobiele apps voor CRM (customer relationship management) of het beheer van klantenrelaties hebben gouden jaren voor zich, voorstelt onderzoeksbureau Gartner. En de belangrijkste drijfveer is dus dat CRM verhuist van traditionele software (voor pc’s) naar apps.
De markt voor CRM apps zal volgens Gartner volgend jaar met 500 procent groeien. Zijn er vandaag 200 CRM-apps in de appstores, dan zullen dat er volgend jaar 1.200 moeten zijn, elk met hun eigen focus. De groei gaat hand in hand met een afname in traditionele toepassingen voor CRM voor pc"s.
SaaS
In 2012 werd 39 procent van de CRM-oplossingen via SaaS aangeboden. En ook die markt gaat verder groeien, tot 42 procent eind 2013. In 2016 zal CRM zal de 50 procent worden bereikt. De voorspelde groei is vrij groot, ook voor Saas, mede omdat CRM de voorbije jaren al een van de voorlopers was in SaaS.
Op 14 mei organiseert onze uitgeverij een seminarie over Het Nieuwe Werken in onze populaire Business Meets IT-reeks. Meer info op: //www.businessmeetsit.be/events/146387/seminar-het-nieuwe-werken-14-5-2013-/