Adverteerders mikken op 2% van internetgebruikers

E-marketeers reserveren steeds meer van hun reclamebudget voor een kleine groep die ze als 'de digitale elite' omschrijven.

Adverteerders mikken vaker op 2% van internetgebruikers

E-marketeers reserveren steeds meer van hun reclamebudget voor een kleine groep die ze als ‘de digitale elite’ omschrijven. Dat blijkt toch uit het Digital Audience Report van het ‘cloudmarketingplatform’ Turn. Voor die kleine groep van 2% van het globale online publiek, investeren adverteerders gemiddeld 85% meer in reclame dan voor de anderen. De ‘digitale elite’ zou 24 keer meer advertenties te zien krijgen dan de doorsnee digitale consument.

Happy few
Het Digital Audience Report schetst ook een beeld van die felbegeerde ‘happy few’. Je bent lid van de digitale elite als je meer dan 58.300 euro per jaar verdient, tussen de 21 en de 34 jaar oud bent, in de stad woont, van reizen houdt, zowel op zoek bent naar koopjes als naar luxe, en een liefhebber bent van programma’s van de openbare omroep én van de commerciële zenders. 85% van de digitale elite woont in deVS, 10% in Europa. Azië en Zuid-Amerika zijn ook hier ‘opkomende markten’.
Het onderzoek van Turn is gebaseerd op een analyse van 50 miljard online-advertenties en op 1,5 miljoen karakteristieken van anonieme consumenten.
 

businessdigital commercedigitale elitee-marketeersecommercenieuwsonline reclamesmart businesssmartbusiness

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken