Cloud-diensten worden slecht geïntegreerd

De meeste bedrijven (83%) hebben wereldwijd hun cloud-toepassingen niet voldoende geïntegreerd in hun zakelijk model.

Cloud-diensten worden slecht geïntegreerd

De meeste bedrijven (83%) hebben wereldwijd hun cloud-toepassingen niet voldoende geïntegreerd in hun zakelijk model. Dat blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau Dynamic Markets in opdracht van Oracle bij 1.355 leidinggevenden van internationale ondernemingen met een omzet van 65 miljoen dollar of meer.

Problemen op de werkvloer
Dat gebrek aan integratie zorgt voor problemen op de werkvloer. Zo zegt 54% van de respondenten dat medewerkers in de voorbije zes maanden tijdelijk niet hebben kunnen werken als gevolg van integratieproblemen met de cloud. Een gebrek aan integratie resulteerde er ook in dat de helft van de organisaties (52%) deadlines gemist heeft. Drie kwart van de respondenten (75%) stelt zelfs dat hun vermogen om te innoveren aangetast is doordat hun cloud-applicaties niet overeenstemden met hun zakelijke functies. Meer dan dertig procent ervaart het als een groot probleem dat hun cloud-applicaties niet geïntegreerd kunnen worden met andere software, of niet soepel genoeg aangepast kunnen worden aan de specifieke behoeftes van hun organisatie.

Verder kijken
Volgens Rex Wang van Oracle moeten cio’s die een abonnement op een cloud-dienst nemen, verder durven kijken dan hun neus lang is. “Cloud-applicaties kunnen bedrijfsprestaties aanzienlijk verbeteren en kosten verlagen, maar alleen als ze doorheen het hele bedrijf gebruikt kunnen worden”, stelt hij.

businesscloudintegratieitprofessionalnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken