“In 2017 is helft van internetomzet mobiel”
“In 2017 is helft van internetomzet mobiel”
In 2017 zal 47% van de totale uitgaven aan entertainment en media uit online advertenties en digitale consumentenuitgaven komen, wat ten opzichte van 2008 een verdubbeling is. Dat is een van de conclusies uit de Global Entertainment & Media Outlook 2013-2017 van accountants- en belastingadviseursbedrijf PwC.
Volgens PwC zal de omzet uit mobiel adverteren de volgende vijf jaar gemiddeld met 27% per jaar groeien tot 27 miljard dollar in 2017. Volgend jaar al zal de wereldwijde omzet uit mobiel internet voor het eerst meer dan de helft van de totale internetomzet vertegenwoordigen. Er zal dan 259 miljard dollar uitgegeven worden aan mobiele internetaansluitingen en zal mobiel internet de vaste breedbandverbinding voorbij steken.
Tablets en smartphones
PwC verwacht dat in 2017 wereldwijd 51% van de huishoudens over breedbandinternet zal beschikken; in 2012 was dat nog 40%. Het aandeel van mobiel internet daarin zal stijgen van 31% vorig jaar naar 54% in 2017.
Drijvende kracht van de groei van mobiel internet én van de stijgende omzet uit online adverteren en digitale consumentenuitgaven, is volgens PwC de groeiende verkoop van tablets en smartphones.