Nieuws

E-mailmarketing effectiever dan sociale media

Volgens onderzoek van Monetate is e-mailmarketing veel efficiënter dan adverteren via zoekmachines of sociale media. Uit de driemaandelijkse studie van Experian blijkt alvast dat het e-mailverkeer blijft stijgen: in Q1 van 2013 nam het met 11,6% toe in vergelijking met 2012.

E-mailmarketing effectiever dan sociale media

Volgens een recent onderzoek van e-marketeer Monetate is e-mailmarketing veel efficiënter dan adverteren via zoekmachines of sociale media. Volgens de onderzoekers kwam het gemiddelde conversiepercentage, het aantal aangeschrevenen dat daadwerkelijk reageert en tot actie overgaat, voor doel(groep)gerichte e-mailmarketing het eerste kwartaal van dit jaar uit boven drie procent. Verkeer vanuit zoekmachinemarketing converteerde in twee procent van de gevallen en sociale marketing voor slechts één procent. Vanuit toegestuurde e-mails wordt dus vaker doorgeklikt naar de website dan vanuit andere online-marketingmiddelen.

 

E-mail rules

Door het geweld van sociale media lijkt e-mail als marketinginstrument in de verdrukking geraakt te zijn. Onterecht en ook niet helemaal waar. Wereldwijd zijn er vier keer meer e-mailaccounts dan het aantal gebruikers van Facebook en Twitter samen. Ook het volume aan verkeer dat via e-mail wordt gegenereerd ligt beduidend hoger: elke dag worden er acht keer meer e-mailberichten verstuurd dan het aantal updates dat op sociale media wordt geplaatst. Uit de driemaandelijkse e-mailmarketingstudie van Experian blijkt alvast dat het e-mailverkeer blijft stijgen:  in het eerste kwartaal van 2013 nam het met 11,6% toe in vergelijking met een jaar eerder. 

businessdigital commercee-marketingitprofessionalnieuwssmart business

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken