De comeback van de bedrijfswebsite
De comeback van de bedrijfswebsite
Volgens de Amerikaanse technologiedenker en –schrijver Ryan Tate beginnen ondernemers steeds meer te beseffen dat ze de grip op hun aanwezigheid op het wereldwijde web aan het verliezen zijn. “Ze willen het contact met hun klanten in eigen handen nemen”, stelt hij. “En herontdekken nu die goede oude website.”
Imago
Tot voor kort leken bedrijven online vooral geïnteresseerd te zijn in de ‘likes’ op Facebook en Twitter. Ze verwaarloosden of sloten zelfs hun ‘ouderwetse’ websites en kozen voor de hippe sociale media, waar ze hun eigen pagina openden en het aan miljoenen potentiële gebruikers overlieten om hun diensten, producten, filmpjes en posts te maken of te kraken. “Bedrijfsleiders zien nu in dat hun imago te belangrijk is om het aan anderen over te laten.”
Nieuwe tools
Volgens Tate krijgt de comeback van de website een extra duwtje in de rug door nieuwe tools die het mogelijk maken om discussies en conversaties op andere plaatsen op het web te integreren. “Website-eigenaars kunnen nu interessante inhoud van op Facebook of Twitter recupereren en repositioneren op hun eigen site, waarbij zij zélf bepalen hoe bezoekers dat te zien zullen krijgen.”