Kennismanagement op uw Microsoft SharePoint platform -met vroegboekkorting
Kennismanagement in een Microsoft omgeving
Enerzijds groeit in onze organisaties het besef dat de performantie van kenniswerkers moet en kan verbeterd worden, en dat kennismanagement dus noodzakelijk is. De groeiende berg documenten en emails maken dat voor veel organisaties actie dringend wordt.
Snel goede antwoorden vinden op vragen, kennis intelligent opbouwen en combineren om tot innovatie te komen zijn kritische succesfactoren in de 21ste eeuw.
[download_file]
Anderzijds stelt men vast dat Microsoft Outlook en Office voor de meeste kenniswerkers hun dagelijkse werktuigen zijn. SharePoint is de basistool van Microsoft voor collaboration en kennismanagement, en gedraagt zich als een verlengde van MS Office. In een dergelijke omgeving is de keuze voor SharePoint als ICT-enabler voor kennismanagement een voor de hand liggende optie. Er wordt in dit seminar ook voldoende aandacht besteed aan DE kritische succesfactor voor een succesvolle SharePoint-implementatie: de Governance aan de businesskant met de verschillende rollen die de business op zich moet nemen.
Dit seminar toont op een praktische wijze via talloze voorbeelden en anekdotes hoe de Microsoft omgeving voor kennismanagement gebruikt kan worden. Het gaat hierbij niet alleen om SharePoint, maar ook om andere tools zoals Office, Lync, Yammer, tablets en smartphones, Office 365, … Het geheel wordt geïllustreerd met verschillende voorbeelden uit de realiteit van allerlei organisaties, van groot over klein tot éénmansbedrijven, zowel in de privé- als in de publieke sector.
Wat leer je tijdens dit seminar ?
- Principes, voorbeelden en bouwstenen van goed kennisbeheer
- Microsoft tools voor kennismanagement: wat, waarom & vooral hoe ?
- Welke rollen zijn er in elk team nodig ?
- Governance, Maturiteit, Organisatievormen, Kosten en Baten van KM
- Projectaanpak, quick wins en low-hanging fruit, …
Hoe doen anderen het ?
Dit seminar is vooral interessant voor:
- Kenniswerkers en hun managers die hun eigen werking willen verbeteren
- Kennismanagers en hun medewerkers
- Verantwoordelijken voor het Intranet
- Content managers, Conversation managers, Collaboration managers
- Medewerkers uit interne communicatie, procesmanagement en HR die de ICT ondersteuning van KM beter willen begrijpen
- Betrokkenen in veranderingsprogramma"s (Kwaliteitzorg, Business Process Reengineering…)
- Vormers en ondersteuners van Office-toepassingen
- Informatiearchitecten
- Business Analisten
- ICT"ers verantwoordelijk voor de uitbating en het goed gebruik van SharePoint e.d.