Nieuws

BYOD-beleid doet communicatiekost met 17 procent dalen

Europese bedrijven staan niet afkerig ten aanzien van een BYOD-beleid in hun organisatie. Zo'n beleid doet de communicatiekosten in een organisatie met 17 procent dalen.

Europese bedrijven staan niet afkerig ten aanzien van een BYOD-beleid in hun organisatie. Zo’n beleid doet de communicatiekosten in een organisatie met 17 procent dalen.

Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van Samsung bij ongeveer 500 grotere bedrijven (meer dan duizend werknemers) in Europa .De focus lag op de implicaties van BYOD of Bring Your Own, waarbij werknemers hun eigen privétoestellen gebruiken, zoals tablets en smartphones.

Het merendeel van de ondervraagden is overtuigd van het nut van BYOD, maar geven tegelijkertijd toe dat ze vaak onvoldoende voorbereid zijn. Nochtans is, zo concluderen de onderzoekers, het vrij eenvoudig om om winst te maken op verschillende vlakken: financieel, motivatie, productiviteit,…

Besparing

Als het goed beheerd wordt, kunnen organisaties elk jaar hun communicatiekost met 17 procent doen dalen, zowat 7 miljoen per jaar per bedrijf. Dat is opmerkelijk omdat BYOD voor bedrijven net wordt geassocieerd met hogere kosten. Eén op vier van de ondervraagde Belgische bedrijven in het onderzoek zag het engagement en de productiviteit toenemen ten gevolge van BYOD.  
 

bring your ownbusinessbyoditprofessionalmobielnieuwssmart business

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken