Drie manieren om uw bedrijf te digitaliseren
Het MIT Center for Information Systems Research heeft uit case study’s en enquêtes ontdekt dat bedrijven doorgaans op één van de volgende manieren hun digitalisatie aanpakken:
1. Convergentie
Breng alle investeringen in digitalisatie onder één manager. Dat vereist meestal nieuwe organisatiestructuren om synergieën te creëren en hergebruik te verhogen. Bedrijven met deze aanpak consolideren mensen, gegevens, infrastructuur, vaardigheden en beheerprocessen. Het resultaat? U reduceert uw kosten en risico’s en bereikt synergieën.
2. Coördinatie
Verander de organisatiestructuur niet, maar verhoog de coördinatie van de grote digitale investeringen die gedaan worden door engineeering, operations, de producteigenaren en andere bedrijfsafdelingen. Door de organisatiestructuur te behouden, vermijdt u ontwrichting van het bedrijf, terwijl de coördinatiemechanismes (zoals comités) afdelingen helpen samenwerken en de bedrijfsdoelstellingen faciliteren. Deze aanpak is ideaal om enkele bedrijfsbrede doelstellingen te bereiken, zoals een betere klantenervaring.
3. Digitale eilanden
Elke afdeling kan zijn lokale waarde maximaliseren. Met deze aanpak vermijdt u de overhead van het coördineren. Het bedrijf focust zich op lokale innovatie, typisch georganiseerd rond producten of een specifieke business. De goede keuze als u gelooft dat lokale autonomie tot innovatie leidt.
In samenwerking met CIO.com.