Nieuws

De ergste cloudonderbrekingen van 2014

Welke cloudproviders hebben het er het slechtst van afgebracht in 2014? Op deze lijst wil niemand staan.

Naar aanleiding van ons gratis cloud seminarie van 30/9 zetten wij enkele cloud topics op een rijtje. Wanneer een clouddienst uitvalt, trekt dat steevast de aandacht. Welke belangrijke cloudonderbrekingen zagen we al dit jaar?

Dropbox: 10 januari 2014, twee dagen

Een storing in een script veroorzaakte OS upgrades op actieve machines. Het terugzetten van de back-ups duurde een heel weekend.

Google: 24 januari 2014, een uur

Door een softwarebug kregen heel wat servers een verkeerde configuratie, wat Gmail, Google Calendar, Google Docs en Google+ neerhaalde.

Dropbox: 14 maart 2014, een uur

Gebruikers ontvingen plots foutmeldingen op Dropbox. Een klein uur later had Dropbox het probleem opgelost.

Google: 17 maart 2014, drieëneenhalf uur

Tijdens onderhoud werd netwerkverkeer naar de verkeerde servers doorgestuurd, die daardoor overbelast werden. Google Hangouts, Google Voice en delen van Google Drive bleven daardoor enkele uren offline.

Basecamp: 24 maart 2014, twee uur

Basecamp werd het slachtoffer van een distributed denial-of-service aanval, die de dienst neerhaalde.

Samsungs Smart TV: 20 april 2014, viereneenhalf uur

Door een brand in een gebouw van Samsung in Zuid-Korea viel het Smart TV-platform van het bedrijf wereldwijd uit. Gebruikers van een Smart TV zagen urenlang foutmeldingen.

Adobe: 16 mei 2014, 28 uur

Een probleem tijdens het onderhoud van de database veroorzaakte een uitval in de Creative Cloud-dienst van Adobe. Meer dan een miljoen gebruikers kregen daardoor een dag lang geen toegang tot de webversies van toepassingen zoals Photoshop en Premiere.

Evernote: 10 juni 2014, 10 uur

Iemand startte een distributed denial-of-service aanval op Evernote, waardoor gebruikers urenlang geen aantekeningen konden opslaan.

Feedly: 11 tot 13 juni 2014, drie dagen

Ook Feedly werd het slachtoffer van een aanvaller die losgeld eiste in ruil voor een stop van de distributed denial-of-service aanval. Feedly vocht terug, maar drie dagen lang bleef de dienst uitvallen.

iCloud: 12 juni 2014, enkele uren

Heel wat gebruikers waren urenlang niet in staat om iets te downloaden van de App Store, iTunes Store of Apple TV. Apple heeft nooit uitgelegd wat er mis was.

Lync: 23 juni 2014, enkele uren

Door problemen met de routinginfrastructuur van Microsoft viel Lync Online uit, waardoor Office 365-gebruikers enkele uren geen contact meer met elkaar konden houden.

Exchange: 24 juni 2014, negen uur

Door een probleem in de netwerkinfrastructuur stopte Exchange Online met werken, juist tijdens de kantooruren in de VS. Negen uur lang hadden gebruikers geen toegang tot hun e-mail.

Op 30 september organiseert Minoc Data Services een seminarie waarop u alles te weten komt over uw organisatie en de cloud en over clouddiensten in het algemeen. Meer info over dit seminarie en over onze populaire seminariereeks vindt u op www.businessmeetsit.be.

beveiligingbusinessclouddisaster recoverysmartbusiness

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken