Website De Lijn wordt persoonlijker
De nieuwe website van De Lijn moet bezoekers in staat stellen om zich online te registreren. Ze kunnen dan favoriete reisroutes aan hun profiel toevoegen.
De Lijn vernieuwde al haar onlinetoepassingen, waaronder de routeplanner, en zorgde voor een nauwere integratie met backendsystemen. Zo krijgen reizigers de meest relevante en accurate updates voorgeschoteld over verschillende lijnen, tram- en bushaltes en perroninformatie.
De nieuwe website is beschikbaar sinds 16 september. Een tweede update van de onlinetoepassingen is ook al gepland. Deze tweede fase zal bezoekers in staat stellen om zich online te registreren. Ze kunnen dan favoriete reisroutes aan hun profiel toevoegen om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws over de desbetreffende routes.
Op de vroegere website was het echter niet mogelijk om elke reiziger gepersonaliseerde, realtime updates van de meest relevante reisroutes en diensten voor te schotelen. Daarom besliste De Lijn om de online klantenervaring naar een hoger niveau te tillen en een nieuwe internetdienst te ontwikkelen die een meer gepersonaliseerde gebruikerservaring biedt.