Nieuws

Waarom gebruikerservaring een wezenlijk onderdeel vormt van uw bedrijfsmobiliteit

We weten allemaal dat mobiliteit en BYOD de manier waarop mensen werken grondig hebben veranderd. Gebruikerservaring vormt een wezenlijk onderdeel van uw strategie voor bedrijfsmobiliteit. Door vooraf aandacht te schenken aan de behoeften en voorkeuren van de gebruikers, zult u op de lange termijn tijd en geld besparen.

We weten allemaal dat mobiliteit en BYOD de manier waarop mensen werken en de manier waarop organisaties hen daarbij ondersteunen grondig hebben veranderd. Maar mobiliteit is zoveel meer dan werknemers op afstand toegang bieden tot bedrijfsmiddelen, en mobiele toestellen zijn zoveel meer dan enkel gadgets. Smartphones en tablets kunnen tegenwoordig voor bijna elke professionele toepassing worden gebruikt.

Als u nog niet hebt nagedacht over bedrijfsmobiliteit, is het verstandig om daar werk van te maken. Een doordachte strategie voor bedrijfsmobiliteit kan uw bedrijf naar een hoger niveau tillen. De implementatie van een dergelijke strategie brengt echter ook heel wat uitdagingen met zich voor uw IT-afdeling. Om de bedrijfsmobiliteit ten volle te benutten, moet de IT-afdeling mensen de vrijheid bieden om op eender welk toestel naadloos en eenvoudig toegang te krijgen tot al hun apps en gegevens.

Iedereen geniet mee van de vele voordelen van mobiliteit. Uw werknemers maken deel uit van een mobiel werknemersbestand, en zij verlangen op het werk dan ook de vrijheid en het gebruiksgemak die zij verwachten van consumentgerichte technologiebedrijven. Net daarom vormt de gebruikerservaring zo’n wezenlijk onderdeel van uw strategie voor bedrijfsmobiliteit. Door vooraf aandacht te schenken aan de behoeften en voorkeuren van de gebruikers, zult u op de lange termijn tijd en geld besparen. Het bespaart de IT-afdeling een heleboel kopzorgen, maakt uw bedrijf productiever en efficiënter en zorgt voor tevreden werknemers.

Om een superieure gebruikerservaring te creëren, kunt u nadenken over manieren waarop u mensen meer kunt bieden dan wat ze verwachten en nuttige functies kunt aanreiken waaraan ze zelf misschien niet eens gedacht hadden. Zo kunt u:

  • mensen op eender welk toestel toegang bieden tot hun apps en gegevens, met volledig gepersonaliseerde instellingen, zodat ze meteen aan de slag kunnen;
  • mensen meer zelf laten doen, door te voorzien in zelfbedieningsbeheer voor elke app die zij nodig hebben (gehost, mobiel of SaaS) via een eigen app store van uw bedrijf waarvoor ze zich maar één keer hoeven aan te melden;
  • voorzien in gedeelde thin clients of andere bedrijfsapparaten waarnaar mensen eenvoudig kunnen overschakelen wanneer bepaalde apps om veiligheidsredenen zijn uitgeschakeld op hun eigen toestel;
  • de controles op het delen van gegevens en het gegevensbeheer automatiseren, bijvoorbeeld voor het kopiëren van gegevens tussen toepassingen, zodat mensen geen specifiek beleid meer hoeven te onthouden;
  • de toegestane functionaliteit van toestellen definiëren per app, zodat mensen voor sommige apps nog steeds gebruik kunnen maken van de camera, printen en lokale gegevensopslag, zelfs als de IT-afdeling die functies voor andere apps moet uitschakelen;
  • het eenvoudig maken om bestanden te delen en te synchroniseren op eender welk toestel en om bestanden te delen met derden, gewoon door een link te sturen.

 

Door uw mobiliteitsstrategie uit te werken in overleg met de gebruikers, kunt u beter inspelen op hun behoeften. Dat biedt u een uitgelezen kans om na te gaan wat zij verwachten en om ervoor te zorgen dat zij begrijpen aan welke verplichtingen de IT-afdeling moet voldoen om de naleving te verzekeren, bijvoorbeeld door apps en gegevens te beveiligen, de toegang tot het netwerk te controleren en toestellen correct te beheren.

bedrijfsmobiliteitblogbusinessbyodgebruikerservaring

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken