Nieuws

Zeven redenen waarom iedereen zich uitschrijft van uw e-maillijst

Wat ze ook mogen beweren, e-mail marketing is en blijft een belangrijk instrument. U wil natuurlijk niet dat mensen zich massaal uitschrijven van uw mailinglijst. Maar als ze dat doen, is dat waarschijnlijk om een van de volgende redenen.

Wat ze ook mogen beweren, e-mail marketing is en blijft een belangrijk instrument. U wil natuurlijk niet dat mensen zich massaal uitschrijven van uw mailinglijst. Maar als ze dat doen, is dat waarschijnlijk om een van de volgende redenen.

Marketeers en ondernemers besteden veel tijd en moeite om mensen op de mailinglijst te krijgen, maar beseffen vaak te weinig dat diezelfde mensen vrij snel kunnen afhaken. Waarom doen ze dat?

1. Ze schreven zich nooit in (of zijn het vergeten)

Mensen die zich niet (bewust) inschreven op uw mailinglijst, zijn de eersten om snel af te haken. Mogelijk dachten ze dat dat e-mailadres enkel voor die ene wedstrijd of download gold. “Wees daarom duidelijk in je communicatie”, stelt Daniel Burstein, editorial director het bureau MarketingSherpa op CIO.com. “Mensen op je mailinglijst doen inschrijven met misleidende trucs werkt meestal averechts.”

2. U mailt hen te veel

Naar aanleiding van een recent onderzoek van het Amerikaanse Campaign Monitor bij klanten van retailers, kloeg maar liefst 53 procent van hen over het overaanbod aan mails. Wat voor u een redelijk aantal is, is dat voor uw ontvanger dus mogelijk niet. Voor een doorsnee bedrijf is, nog steeds volgens Campaign Monitor, een e-mail om de twee weken een mooie frequentie. Al kan u het ook gewoon vragen aan uw klanten.

3. Ze kunnen uw e-mail niet zien

Het is niet omdat u zelf de e-mails kan openen, dat al uw ontvangers dat ook doen. Vooral e-mails met zware beelden, die eerder op een poster dan op een e-mail lijken, blijken een probleem. Weet ook dat meer dan de helft van de e-mails op een mobiel toestel wordt geopend.

4. Slordige e-mails

Als uw e-mails er slordig, oubollig of simpelweg onprofessioneel uitzien, zullen uw ontvangers denken dat het om spam gaat. En uw nieuwsbrief naar de spamfilter verslepen.

5. Geen aangepaste inhoud

Mensen schrijven zich in omdat ze denken dat u gepaste inhoud gaat sturen. U moet dat ook echt doen. Segmenteer daarom uw geregistreerden op basis van hun wensen, en stuur hen gepersonaliseerde en consistente content.

Besef ook dat de voorkeuren van uw doelpubliek kunnen veranderen. Om het met een voorbeeld te stellen: ouders van een pasgeborene blijven dat niet.

 

6. U probeert de hele tijd iets te verkopen

Als elke e-mail die u stuurt op een advertentie lijkt, is dat nefast voor uw ledenbestand. Volg de 80/20-regel, raadt Gloria Rand, een internet marketing consultant aan.

80 procent van uw e-mails moeten relevante en praktische informatie – van nieuws, e-books tot uitnodigingen op webinars – bevatten, gerelateerd aan uw sector. De andere 20 procent kan dan verkoop gerelateerd zijn.

7. Uw content is saai of niet origineel

Content creëren is een hele taak. Gevarieerde en aantrekkelijke content blijven maken, is nog moeilijker. Maar u krijgt er wel een trouw publiek mee. Overigens gaat het niet enkel om de inhoud, maar ook om de vorm. Op het Web is er plaats voor artikels, blogs, infografieken, beelden, videos, SlideShares en zoveel meer.

businesscrmmarketingnieuwsbrief

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken