Microsoft verkoopt schermadvertentietak aan AOL
Het Amerikaanse massamediabedrijf AOL neemt Microsofts schermadvertentie-afdeling over. AOL zal vanaf nu de verkoop van advertentieruimte op Microsofts content websites afhandelen, waaronder bijvoorbeeld msn, voor negen markten. In ruil zal AOL Bing in plaats van Google als standaard zoekmachine aanbieden. Het is niet het enige onderdeel dat Microsoft verkoopt: zijn kaartendienst heeft de onderneming aan Uber gesleten.
De meer dan 1.000 werknemers die deel uitmaakten van Microsofts advertentietak krijgen de mogelijkheid om naar AOL over te stappen. Het is onduidelijk of er ook ontslagen zullen vallen. Het softwarebedrijf verwacht alvast van niet. “We verwachten dat de transitie van onze sales en marketing werknemers […] volgens de wet zal verlopen.”
De verkoop van zijn advertentieafdeling en kaartendienst is een volgende stap in Microsofts heroriëntatie onder CEO Satya Nadella. Het bedrijf wil zich weer meer op zijn kerntaken concentreren. Onlangs nog verlieten verschillende kaderleden vrijwillig het bedrijf en werden bepaalde afdelingen herschikt.
Beeld: Canadapanda / Shutterstock.com