Marketinghoofd Telenet krijgt internationale positie bij Liberty Global
Inge Smidts, huidige senior vicepresident residential marketing van Telenet, wordt gekatapulteerd naar het c-kader van het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global. Dat liet het bedrijf zelf weten in een persbericht. Inge Smidts neemt bij Liberty Global de positie op van Chief Marketing Officer.
Smidts hielp bij Telenet om nieuwe telecomformules als King en Kong, Whoppa of Play More uit te denken en aan de man te brengen. “Samen met haar ervaren team slaagde Inge erin om briljante succesproducten te lanceren,” stelt Telenet CEO John Porter daarover.
Nu neemt Smidts dus bij Liberty Global de mantel op van CMO. Liberty Global is meerderheidsaandeelhouder van Telenet en heeft zo’n 57,8 procent van de aandelen in handen. De splinternieuwe CMO zal vanaf 1 september starten en “de stem van de klant” in relevante voorstellen vertalen, naast het helpen van alle Liberty Global-afdelingen om de beste services binnen hun markt aan te bieden.
Smidts wordt binnen Telenet opgevolgd door Jeroen Bronselaer, nu nog vicepresident Product Entertainment. Het Belgische telecombedrijf klopt zich op de borst dat hun talentvolle werknemers op het internationale toneel kunnen meespelen. “De promotie van Inge Smidts is een eerbetoon aan alle Telenet-talent en is een blijk van waardering voor onze succesvolle strategie. Onze nauwe banden met een internationale groep zoals Liberty Global scheppen fantastische kansen voor onze mensen,” aldus John Porter.