Android en iOS moeten positie van Microsoft cementeren

Microsoft wil koste wat het kost aanwezig zijn op de mobiele markt. Nu het niet goed gaat met de mobiele afdeling, zet het daarom in op de concurrentie.

 
Stellen dat Microsoft vooralsnog geen belangrijke marktspeler is qua wearbles, is een open deur intrappen. Toch geeft de techgigant de strijd nog niet op. Op het gebied van clouddiensten is het namelijk wel een wereldspeler, en die wolk wil het almaar meer in de strijd gooien om een deel van de mobiele koek.
 
Zo zorgde de laatste update voor Outlook op iOS voor een verbeterde functionaliteit op het platform van een belangrijke concurrent. Het werd zo mogelijk om de mail applicatie te draaien op de Apple Watch, en berichten te beantwoorden.
 

The all-new Outlook for Apple Watch is an extension of the Outlook you know and love—helping you keep up to speed with your emails, your calendar and your life. You’ll never miss what’s important with Focused Inbox Watch notifications. And browse and read full emails right from your wrist—even take action immediately by archiving, deleting, flagging or scheduling them to appear later. We’ve also added Quick Replies, with pre-written responses and voice dictation for a more personal touch. Finally, you can see unread emails and your next calendar appointment on the Glance screen.

 
Ook OneNote, Powerpoint, OneDrive en Skype zijn beschikbaar voor zowel iOS en Android. Microsoft laat bovendien duidelijk merken dat het veel om deze platformen geeft door altijd klaar te staan met verbeteringen en vernieuwingen. Zo is het momenteel bezig met een aantal updates voor Android Wear gebruikers, zodat zij binnenkort berichten kunnen dicteren aan hun horloge, die vervolgens worden opgeslagen op de OneDrive van de gebruiker.
 
Bovendien stelt de techgigant zijn Microsoft Band beschikbaar voor iOS- en Android-gebruikers door apps te voorzien om het horloge te laten draaien op de concurrerende platformen.
 
Op deze manier probeert Microsoft zijn concurrenten dus voor te zijn: door aanwezig te zijn op hun platform en hun sterke kanten uit te buiten. Ze stellen hun applicaties dan wel open voor de andere platformen, toch heeft een gebruiker altijd een Microsoft account nodig. If you can’t beat them, join them. Daarna kan je altijd nog je slag slaan.

AndroidAppleapple watchbusinessgoogleiosmicrosoftMicrosoft Bandmobielzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken