Nieuws

Salesforce lanceert CRM-software die “relatie intelligentie” biedt

Met zijn nieuwe CRM-instrument geeft Salesforce bedrijven de kans om op basis van data-analyse de juiste acties te nemen om de band met hun klanten aan te halen.

 

Salesforce geeft sales-afdelingen een nieuw instrument in handen om de banden met hun klanten te beheren en aan te halen. Vorige jaar haalde het bedrijf de knowhow binnen via de acquisitie van RelatelQ , en het wil die kennis nu operationaliseren met een nieuwe tool die relatie intelligentie analyseert en beheert. De specifieke software zal te vinden zijn bij SalesforceIQ op de Sales Cloud.

 

“Sales vertegenwoordigers moeten tegenwoordig te veel tijd spenderen aan het bolwerken van de data-instroom naar hun team,” zegt Tim Fletcher, vice-president product voor SalesforceIQ. “Het moet daar gewoon meteen zijn.”

 

De technologie verzamelt en analyseert relevante informatie over klanten, zoals e-mails, afspraken en andere. Van die info leidt het voorspellende patronen af en kan het acties aanraden. Apps op Android, iOS en Chrome zullen de intelligentie aanleveren tot in de inbox van werknemers. De data kan direct ingebed worden in het mailsysteem. Daarnaast is integratie met Salesforce1 ook mogelijk.

 

De tool is momenteel in beta en gratis beschikbaar in het Engels voor alle gebruikers. De officiële lancering zal begin 2016 plaatsvinden, net zoals de aankondiging van de gevraagde prijs.

 

businesscrmitprofessionalrelation intelligencesalesforce.comsalesforceIQ

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken