Machine learning vindt zijn weg naar SEO
Om zijn zoekmachinealgoritme relevant te houden, brengt Google regelmatig updates uit. Om zich ervan te verzekeren dat hun websites bovenaan zoekopdrachten blijven prijken, dienen bedrijven na een dergelijke update de inhoud van hun site grondig na te kijken. Google is momenteel echter druk bezig met het onderzoeken van machine learning, wat een einde kan betekenen van de gevreesde updates.
Door het toepassen van machine learning wordt het namelijk niet langer nodig handmatige aanpassingen uit te voeren op het algoritme. In plaats hiervan past het algoritme zichzelf automatisch aan op basis van het gedrag van Google-gebruikers. Hierdoor zullen aanpassingen geleidelijk aan gebeuren en hoeven bedrijven minder drastische aanpassingen aan hun websites uit te voeren.
Inhoud boven trefwoorden
Vooralsnog werd er erg veel gebruik gemaakt van trefwoorden om een hoge SEO te verkrijgen. Met de komst van machine learning zal het belang van goede inhoud echter drastisch toenemen. Een goede SEO-titel zal nog steeds belangrijk zijn, maar zonder inhoud om deze titel te ondersteunen, zal een hoge ranking in zoekmachines erg moeilijk worden. Aangezien bezoekers van uw site ook op zoek zijn naar goede artikels en teksten, kan u dan ook maar beter uw site voorzien van pagina’s gevuld met interessante en relevante inhoud.
Op 27 november organiseren ZDNet en Smart Business een training rond SEO voor tekstschrijvers. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan u terecht op www.businessmeetsit.be.