Marketing en social business gaan hand in hand
Bij digitale marketing is sociaal engagement fundamenteel. Allereerst biedt het namelijk een manier om bekendheid rond uw bedrijf te verkrijgen. “Vroeger wist niemand wie Progress was. Dit kwam doordat we enkel persberichten uitstuurden en dit alleen wanneer we iets nieuws te vertellen hadden,” legt Melissa Puls van Progress uit. “Voortaan benutten we echter alle sociale kanalen optimaal en dit heeft een positief effect op onze bekendheid.”
Ook bij het creëren van een grotere vraag naar uw producten helpt het uw bedrijf om te vormen tot een social business. Door actief te zijn in sociale media maakt u uzelf namelijk niet alleen bekend bij potentiele klanten, maar kan u ook een betere SEO verkrijgen. Hierdoor zal uw bedrijf hoger eindigen bij zoekresultaten en wordt de kans groter dat uw site wordt bezocht.
“Vroeger was men ervan overtuigd dat de sociale media niet helpt bij marketing. Men stuurde slechts mails uit en veel kansen werden hierdoor gemist,” licht Puls toe. “Marketingmedewerkers hebben de sociale media ondertussen echter omarmt. Door het verkrijgen van een betere SEO worden meer kansen gecreëerd en ook betalende advertenties op bijvoorbeeld Facebook dragen bij tot een verhoogde omzet. Het betalen aan sociale media moet echter wel gericht gebeuren om rendabel te zijn.”
Als laatste biedt sociale media een belangrijke stok achter de deur voor verkopers. Zo kan LinkedIn bijvoorbeeld niet alleen gebruikt worden om een nieuwe job te zoeken, maar ook voor het verkrijgen van meer geloofwaardigheid. Hoe goed zijn uw connecties in de branche en wat is uw ervaring met bepaalde technologie? Dit kunnen klanten allemaal te weten komen via sociale media.
Op 27 november organiseren ZDNet en Smart Business een training rond SEO voor tekstschrijvers. Voor meer informatie en mogelijkheid om in te schrijven, kan u terecht op www.businessmeetsit.be.