Nieuws

Augmented reality maakt zijn intrede in Volkswagen-fabriek

De digitalisering laat zich in alle uithoeken van de bedrijfswereld voelen. Zelfs autofabrikanten kunnen nieuwe technologie niet langer de rug toekeren.

 
Na een testperiode van drie maanden heeft Volkswagen besloten om slimme brillen actief in te zetten tijdens het productieproces in zijn fabriek in Wolfsburg. Logistiek personeel zal de bril gebruiken om het productieproces veiliger te maken. “Digitalisering wordt steeds belangrijker voor productieprocessen. De 3D smart glasses tillen de samenwerking tussen mensen en systemen tot een nieuw niveau,” legt Reinhard de Vries van Volkswagen uit.
 
In de fabriek van Volkswagen zullen de brillen gebruikt worden om opslaglocaties en nummers van onderdelen recht in het gezichtsveld van medewerkers te tonen. Het gadget kan aangestuurd worden met stemcommando’s, waardoor men te allen tijde beide handen vrijhoud. Ook kan de camera op de bril gebruikt worden om barcodes van onderdelen te scannen. Hierdoor kan worden nagekeken of de stukken van de juiste opslaglocaties zijn gehaald.
 
Voorlopig is het gebruik van de slimme brillen nog vrijwillig. Medewerkers die de uitdaging willen aangaan, worden gradueel aan de technologie geïntroduceerd. Door de korte inwerkperiode krijgen de vrijwilligers hierdoor de kans volledig vertrouwd te raken met de slimme bril. Momenteel zijn er 30 medewerkers in de fabriek die gebruik maken van het gadget. Door de positieve feedback van dit personeel, wordt er echter gepland om de slimme brillen ook op andere afdelingen toe te passen.

augmented realitybusinessfabriekitprofessionalslimme brilsmart glassesvolkswagenwolfsburg

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken