Hype Cycles: met welke megatrends gaat u in 2016 geld verdienen?
Om u deze informatievoorsprong te verschaffen, gebruiken we de Hype Cycles van onderzoeksbureau Gartner. Hype Cycles signaleren opkomende trends, maar leveren (in commerciële zin) nog geen geld op. Pas in latere fasen wordt het “Plateau of Productivity” bereikt. Dat is het moment waar de markt (en de producenten) klaar zijn om geld te gaan verdienen. Hoe sneller u in staat bent om een Hype te ontdekken, des te beter ben je voorbereid op het moment van “oogsten”.
Met welke megatrends gaat u in 2016 geld verdienen?
In dit artikel laten we zien welke invloed elk van de megatrends zal hebben en op welk moment. Door gebruik te maken van de Hype Cycle bent u in staat te beoordelen op welk moment bepaalde innovaties
actueel zullen zijn in de zin van commercieel exploitabel. Daar kan u vervolgens met uw sales- en marketingactiviteiten efficiënt op inspelen. Voor eindgebruikers geldt: welke technologieën en diensten zou u (op tijd!) moeten omarmen om uw producten en diensten nog beter te kunnen verkopen? Of om uw operationele bedrijfsvoering nog beter te organiseren? En met ‘op tijd’ bedoelen we: de innovatie aanschaffen, maar daarbij zo min mogelijk risico’s lopen.
Het Internet of Things (IoT), slimme machines en mobiliteit zijn een set van onderling verbonden disciplines die op korte termijn van groot belang voor elke business zullen zijn. Ze zullen efficiëntieverhogend werken, groeikansen creëren en nieuwe ervaringen voor uw klanten genereren.
Ze zijn de pilaren van het digitaal zaken doen. Ze zullen nieuwe businessmodellen doen ontstaan, waarbij de fysieke wereld en de digitale wereld samengesmolten worden. Mobiliteit, IoT en digitale
business zorgen voor een groeiende aandacht voor interactieve analytics. Tegelijkertijd gaan bedrijven zich steeds meer realiseren wat de échte mogelijkheden zijn van Cloud computing, zeker op de terreinen
van Software as a Service en Cloud Office (zoals Offi ce 365 en Google Apps for Work). Marketing vindt zichzelf op een digitale manier opnieuw uit. Hetzelfde geldt voor opkomende digitale werkplekken, waarbij dankbaar gebruik wordt gemaakt van consumentenervaringen die overgezet worden naar de wereld van werknemers.
MEGATREND 1:
DIGITAL BUSINESS SCHUIFT NAAR DE “PEAK OF INFLATED EXPECTATIONS”
Klanten willen op een gegeven moment écht weten hoe ze digitale technologieën, diensten en disciplines toe kunnen passen om nieuwe kansen te creëren. De ‘ballon van verwachtingen’ is tot het uiterste gespannen. Een aantal van de meest opvallende digital business componenten (zoals digital business consulting services), Internet of Things en smart machines krijgt te maken met nog hoger gespannen verwachtingen over de toepassingsmogelijkheden.
Geïnteresseerd in meer? U kan het volledige artikel gratis lezen in Smart Business 149, te downloaden via deze link.