Bridgestone CRM cloudoplossing zorgt voor halve dag winst
CTG, een specialist in ICT-diensten, heeft in opdracht van bandengigant Bridgestone een CRM-oplossing in de cloud op poten gezet. Het systeem werkt met Microsoft Cloud in de publieke cloud, in combinatie met de private cloud van Azure en Resco. Het plan kadert in het hertekende verkoopproces van Bridgestone.
Die wil zijn verkopers een onnodige rit naar kantoor uitsparen, door ervoor te zorgen dat zij het logistieke proces vanop verplaatsing kunnen aansturen. Het resultaat is een halve dag winst per verkoper, waardoor die 10 procent meer tijd zou winnen om te besteden aan klanten.
Bij het ontwikkelen van het systeem moest rekening worden gehouden met heel wat factoren. Zo moest een wisselwerking op poten worden gezet met het SAP-systeem dat Bridgestone reeds gebruikte, evenals moest er een oplossing worden voorzien om verkopers offline te laten werken met de toepassing.
Ten slotte voorziet de CRM-app ook geografische mapping. Wanneer een verkoper op weg is naar een afspraak, die plots wordt geannuleerd, kan de app alternatieven voorzien in de buurt. Het resultaat is zo een verhoogde efficiëntie.