Bitcasa kapt met cloud: klanten reageren ontzet
Vorige week verscheen het bericht dat Bitcasa Drive het bijltje erbij neerlegt. Met de dienst bood het bedrijf opslagruimte in de cloud aan voor particulieren, met behulp van verschillende abonnementsformules. Bitcasa wilt zich met deze beslissing verdiepen in de B2B-markt. Zo zullen professionele klanten nog wel kunnen genieten van het Bitcasa-cloudplatform.
Op de Bitcasa-blog stond te lezen dat het bedrijf de Drive-dienst niet zal verderzetten om zich volledig te concentreren op hun “groeiende platform-business”. Het bondige bericht laat verder weten dat gebruikers nog tot 20 mei hebben om al hun bestanden over te zetten, voor alle accounts permanent worden gewist.
Klanten reageren verbouwereerd op het nieuws. Zo laten gebruikers op sociale media weten vooral verrast te zijn over het gebrek aan communicatie. Buiten de blogpost schijnt er immers niet veel meer informatie te zijn verspreid om de beslissing te kaderen en lijken gebruikers aan hun lot te worden overgelaten. Enkele klanten laten weten net hun jaarlijkse abonnement te hebben betaald en vragen zich af of ze dat geld nog teruggestort krijgen.
Bitcasa haalde al eerder de woede van hun gebruikers op de hals, toen het in 2013 plots ferme prijsstijgingen invoerde en rond dezelfde tijd stopte met het aanbieden van de ‘grenzeloze’ opslagruimte waarmee ze naam maakten.
Beware business customers on the @Bitcasa platform, they may abandon you w/o explanation and keep your $$ just like they did for consumers.
— Knot-O (aka Scott) (@toridnyc) April 22, 2016