Koeck lanceert eerste Europese app die vergrendelscherm in advertentie verandert
“Opstaan en naar bed gaan met een bepaald merk op het netvlies is de droom van elke adverteerder,” volgens Koeck. Dat probeert de Nederlandse startup met de Koeck-app te verwezenlijken. Dankzij de app kunnen adverteerders reclame laten verschijnen op het vergrendelscherm van een Android-smartphone. Misschien wel de meest waardevolle ruimte op een smartphone, want dat scherm ziet een gebruiker dagelijks het meest.
Met de eerste Europese app die adverteren op het vergrendelscherm mogelijk maakt, pakt Koeck uit met pionierswerk. In de Verenigde Staten en Azië zijn vergelijkbare startups actief, maar het concept blijft voor het grootste deel onverkend terrein.
Koeck biedt zowel formules voor afzonderlijke advertenties, als push notificaties en screenblocking, waarbij het vergrendelscherm voor een langere periode kan worden afgehuurd voor meerdere advertenties. De advertenties worden voor elke gebruikers geselecteerd op basis van leeftijd, geslacht, locatie en interesse. Prijzen beginnen bij 25 euro per duizend impressies.
Gebruikers krijgen de advertenties enkel te zien als ze de app downloaden. Om dat te blijven stimuleren, plant Koeck volgens Emerce een beloningsysteem, zoals dat ook bij vele andere lockscreen-apps het geval is. Zo werden de gebruikers van de Amerikaanse app Locket bijvoorbeeld beloond met 1 cent per weggeklikte advertentie en kunnen de klanten van Slidejoy genieten van een maandelijkse, vast som van 6 dollar.