Nieuws

Google introduceert interne zoekfunctie voor bedrijven

De werknemer verliest te veel tijd aan het zoeken naar informatie, volgens Google. Met Springboard kan een deel van die tijd herwonnen worden.

 
Google is de onovertroffen winnaar van de zoekmachine. Dat succes wil het nu ook naar de bedrijfswereld brengen met de lancering van Springboard; een interne zoekfunctie. Een gemiddelde werknemer spendeert namelijk één volledige werkdag aan het zoeken en verzamelen van informatie, vertelt Google in het blogbericht, en die hoeveelheid zou volgens hun prognose enkel nog toenemen.
[related_article id=”167079″] Daarom introduceren ze een zoekfunctie die niet alleen in een bepaald document of applicatie zoekt, maar een hele resem Google for Work-apps tegelijkertijd kan verkennen. Zo wordt het mogelijk om met één zoekterm in apps te zoeken zoals Gmail, Calendar, Docs, Drive, Contacts en meer.

Daarnaast voegt Google toe dat Springboard ook “assisteert tijdens de werkdag door proactief nuttige informatie en aanbevelingen te bieden.” Dat kan bijvoorbeeld door aan het begin van de dag spontaan de documenten op te halen die de vorige dag zijn afgesloten.
 
Naast de introductie van Springboard, kondigt Google aan dat de Sites-applicatie is vereenvoudigd. Met Google Sites is het mogelijk om snel websites te bouwen om binnen het bedrijf informatie te delen en te bewerken. Oorspronkelijk steunde de functie vooral op JavaScript en HTML, maar nu wordt een nieuwe, meer intuïtieve editor voorgesteld.
 
Beide functies zijn op kleine schaal getest, maar worden nu in het “early adopter”-programma voorgesteld aan een grotere groep. Bedrijven kunnen zich inschrijven om deel te nemen, en de functies als een van de eersten in gebruik te nemen.

businesscollaborationgoogle for workgoogle sitesitprofessionalspringboardzoekfunctie

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken