Webshop Sacha krijgt redesign
De van oorsprong Nederlandse schoenenwinkel Sacha heeft de webshop in een nieuw jasje gestoken. De website is niet alleen aangepast met een nieuw logo, geanimeerde menublokken en een kersverse huisstijl, ook de achterliggende technologie is vernieuwd.
Anouk Nelissen, Marketing en E-Commerce Manager van Sacha, gaf te kennen dat Sacha met het redesign een nieuwe look nastreefde. “De website is nu minimalistischer geworden. Het is strakker en moderner. Door de twist op de homepage wordt de bezoeker getriggerd om steeds verder naar onder te scrollen.” Ze verwijst daarmee naar de menublokken, die tevoorschijn klappen als de bezoeker naar beneden scrollt. Het felgele logo is bovendien vervangen door een discrete merknaam in het zwart.
Naast het ontwerp is de website ook aangepast op het gebied van functionaliteit, gaat Nelissen verder. “De grootste technische vernieuwingen bevinden zich aan de achterkant van de webshop. Er hangt een geheel nieuw e-commerce platform achter, met een nieuw ERP-systeem en een geheel nieuw PIM-systeem.” Daarnaast zijn enkele verbeteringen aangebracht aan bijvoorbeeld het zoeksysteem. Klanten kunnen nu sneller en makkelijker naar de producten die ze willen vinden, aldus de manager.
Waarom de ommekeer? “Tot op heden waren voorraadsystemen, kassa’s en e-commerceplatforms met een eigen maatwerkoplossing met elkaar verbonden,” legt Nelissen uit. “Het duurde hierdoor soms maanden voor we live konden op een nieuwe marktplaats. En in e-commerce moet je snel kunnen veranderen. Voor de verdere groei van het bedrijf ging de technische basis daarom op de schop. In een aantal maanden tijd zijn nieuwe systemen voor kassa’s, voorraadbeheer en Product Information Management (PIM) geïntroduceerd. De webshop moest op deze systemen aangesloten worden. We hebben daarom gelijk gekozen voor een nieuwe look and feel.”
Vergelijk hieronder de nieuwe en oude homepage van Sacha: