Nieuws

Google voegt snelle advertenties toe aan AMP-programma

Google breidt het AMP-framework uit met ondersteuning voor advertenties. Op die manier laadt de advertentie even snel als de AMP-pagina zelf.

 

Het Accelerated Mobile Pages-project is Google’s oplossing voor een sneller mobiel internet. Dankzij AMP HTML en AMP JS kunnen pagina’s worden gebouwd die ongeveer vier keer zo snel laden op mobiele apparaten, en gemiddeld tien keer minder data gebruiken. Hoewel het framework oorspronkelijk is ontwikkeld met het oog op nieuwssites, maken nu ook andere platformen zoals eBay en Twitter gebruik van het systeem.

AMP for Ads

Met de komst van de uiteenlopende gebruikers, lanceert Google ook AMP for Ads-programma, waarbij advertenties geoptimaliseerd kunnen worden. “De inhoud versnellen is niet genoeg, traagladende advertenties zijn ook een probleem,” legt Paul Muret, vicepresident van Display, Video and Analytics bij Google uit. “AMP for Ads laat adverteerders toe om mooi voorgegeven advertenties in AMP HTML te bouwen, zodat de hele AMP-ervaring, zowel de inhoud als de advertentie, tegelijkertijd laden aan AMP-snelheid.”

 

Naast de ondersteuning voor advertenties, kunnen marketeers ook rekenen op AMP Landing Pages, zodat bezoekers die doorklikken op de advertenties, terechtkomen op een pagina die minstens even snel is.

 

Foto: Bloomua / Shutterstock.com

advertentieampbusinessgooglemarketing

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken