Twitter lanceert advertenties die content ruilen voor retweet
Begin dit jaar introduceerde Twitter de zogenoemde conversational ads: tweets die uitgerust zijn met call-to-action-knoppen, waarmee bedrijven gebruikers snel kunnen engageren. Als de gebruiker retweet, krijgt hij of zij een persoonlijk bericht te zien die kan doorverwijzen naar bijvoorbeeld de homepage van het bedrijf.
Twitter breidt de functionaliteit nu uit met Instant Unlock Cards. Het concept van de conversatie-advertenties blijft hetzelfde, alleen kunnen bedrijven nu content – zoals een filmpje of een artikel – inzetten die door de gebruiker ‘ontsleuteld’ moet worden. Dat kan door middel van een retweet. Nadat de boodschap geretweet is, krijgt de gebruiker toegang tot de exclusieve content. Kortom, de gebruiker wordt gestimuleerd om een tweet te verspreiden, in ruil voor anders onbereikbare content.
[related_article id=”166614″]Het sociaal netwerk maakt zich sterk dat de Instant Unlock Card het nog makkelijker maakt om met klanten te interageren en je boodschap te verspreiden. Zo verkondigt Ilya Brown, Head of Product, Brand & Video Ads bij Twitter, in een blogpost dat het format tijdens een bètafase een earned media-ratio van 34 procent kon voorleggen. “Dat betekent dat een adverteerder voor elke 100 betaalde impressies, 34 earned impressies krijgt!”
Brown geeft verder het voorbeeld van AMC, de maatschappij achter de razendpopulaire tv-serie The Walking Dead, die een nooit eerder geziene trailer beschikbaar maakte. De campagne was een ongelooflijk succes, waardoor AMC een maximale buzz kon creëren.