Nieuws

Bol.com presenteert advertentie-platform voor verkopers

Bol.com pakt uit met een aantal nieuwe diensten rond marketing en advertenties. Verkopers op het platform kunnen nu op bol.com niet alleen producten aanbieden, maar ook brand awareness vergroten, artikels promoten, advertenties tonen, en meer.

 

Vanaf vandaag is het mogelijk om als verkoper te adverteren op bol.com. De populariteit van het platform maakt het een perfect medium, zegt Margaret Versteden, directeur Marketing & Platform Innovation: “De naamsbekendheid en het bereik in combinatie met een breed assortiment maakt ons niet alleen aantrekkelijk als winkel, maar ook als advertentieplatform. In de afgelopen 17 jaar hebben wij veel kennis opgedaan over de online ‘customer journey’ en deze delen we graag met onze leveranciers, fabrikanten en verkooppartners.”

Vijf formules

De diensten worden verzameld onder de noemer ‘Media & Marketing Services‘, en bestaan uit vijf modules: display advertising, sponsored products, brandpage, weblog en marketing insights.

 

Display advertising: Display-advertenties krijgen de vorm van bannercampagnes die op meeste bol.com-pagina’s kunnen verschijnen. Via een dergelijke banner kan een verkoper verwijzen naar een merk- of productpagina binnen bol.com.

Display-advertenties kunnen op bijna elke bol.com-pagina verschijnen.

Display ads zijn nuttig om bepaalde acties, pagina’s of producten onder de aandacht te brengen.

 

Sponsored products: Bij sponsored products kan je bepaalde producten promoten. Een advertentie met het product zal dan bij de eerste zoekresultaten worden getoond, als de zoektermen relevant zijn. Het tarief voor sponsored products is gebaseerd op een biedingsprincipe, zoals bij Google Adwords. Je betaalt met andere woorden per klik.

 

Brandpage: Verkopers op bol.com kunnen hun zaak in de spotlight zetten met een brandpage; een eigen pagina op het bol.com-platform. Zo kunnen bezoekers terechtkomen op een landingpage waarop alle producten van de handelaar zijn verzameld. Brandpages zijn handig om brand awareness te creëren.

 

Weblog: De weblog op bol.com doet het meest denken aan een kleinschalige Pinterest. De pagina bestaat uit een verzameling blogposts van merken, zoals reviews, tips, of lijstjes. Met een post op de weblog kan je klanten binden en je merk profileren. Bovendien worden posts ook gepromoot via de nieuwsbrief en de sociale media van bol.com.

 

Op bol.com’s weblog kan je originele content plaatsen om klanten te binden aan je merk.

 

Marketing insights: Met marketing insights krijg je de data die je nodig hebt om je marketingcampagnes aan te passen. Zo kan je informatie aanvragen over een bepaald onderwerp, zoals pakweg conversie-ratio, en krijg je een rapport met de nodige statistieken over jouw klanten. Daarnaast kan je ook aanvragen wat de statistieken van je concurrent zijn, om te achterhalen wat je kunt verbeteren in je online strategie.

Tarief

De advertentiemogelijkheden richt zich dus voornamelijk op verkopers die zich al op het bol.com-platform bevinden. Leveranciers die nog niet met bol.com in zee gingen, kunnen “informeren naar de mogelijkheden”. In praktijk zal echter niet elke verkoper gebruikmaken van de diensten, vanwege de pittige tarieven.

 

Een brandpage of campagne op de weblog kost je meer dan tienduizend euro. Voor een persoonlijk marketing insights-rapport tel je minstens 25.000 euro neer. Zulke tarieven zijn echter niet uitzinnig. Als het grootste e-commerceplatform in de Lage Landen kan bol.com veel geld vragen voor advertenties. Zo’n 50 procent van de zoekopdrachten bij een retailer begint bij bol.com, waardoor het bedrijf als advertentie-medium enorm veel draagwijdte heeft. Bovendien zijn de display-advertenties en sponsored products betaalbaarder; een display-adcampagne kan bijvoorbeeld vanaf 50 euro.

advertentiebol.combusinessmarketingonline adverteren

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken