Nieuws

Flink meer omzet voor Zalando

Zalando blijft groeien in de Europese markt. De e-commercegigant sluit het kwartaal af met een kwart meer omzet en 90 procent meer in-app verkopen.

 

Zalando kan terugkijken op een succesvol kwartaal, zo blijkt uit de cijfers die het bedrijf donderdag bekendmaakte. In het tweede kwartaal groeide de omzet tot 916,4 miljoen euro, een stijging van 25 procent op jaarbasis. De EBIT (earnings before interest and taxes) werden opgetrokken tot 8,8 procent, wat neerkomt op een totaal van 80,9 miljoen euro winst, vóór intresten en belastingen.

Meer mobiel

Het afgelopen kwartaal bezochten meer dan 480 miljoen mensen de webshop, en bijna twee derde daarvan was afkomstig van mobiele toestellen. Het mag dan ook niet verrassen dat Zalando inzet op een mobiele strategie. Dat blijkt te lukken aangezien Zalando’s app dit kwartaal zo’n 22 miljoen keer gedownload: een verdubbeling van het jaar daarvoor. Het aantal bestellingen via de app steeg met 90 procent.

[related_article id=”166515″]

Trots

Lid van de raad van bestuur, Rubin Ritter, liet weten tevreden te zijn: “We zijn erg trots op onze resultaten van de eerste helft: ze weerspiegelen een sterke momentum bij klanten en een sterke groei. Ondanks aanhoudende investeringen in onze groeistrategie op lange termijn, werd ons bedrijf sterker en winstgevender.”

businesskwartaalcijfersmobielwinstZalando

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken