Nieuws

92 procent doet aankoop binnen 24 uur na mobiel opzoekwerk

Micromomenten zijn niet alleen ogenblikken om een indruk op potentiële klanten te maken; ze helpen het koopproces ook een handje. Dat zegt een onderzoek van Google.

Zo’n 1.000 smartphone-gebruikers werden een weeklang op verschillende momenten gevraagd om een korte enquête te doorlopen. Google was vooral op zoek naar de motivatie achter bepaalde mobiele acties, en de noden van de gebruikers doorheen de dag.

 

Uit het onderzoek bleek dat zo goed als elke gebruiker meteen naar de smartphone grijpt wanneer hij of zij iets wilt opzoeken. Meestal wordt er eerst een zoekmachine gebruikt, maar op de tweede plaats staat de website of de app van de retailer.

 

Interessanter is dat de mobiele zoektocht helpt om knopen door te hakken, en dat in een relatief korte periode. In e-commerce uit zich dat bijvoorbeeld in een verkoop: 70 procent van de gebruikers die twijfelden over een aankoop in een fysieke winkel, zocht eerst meer informatie via smartphone. Bij 92 procent van de gebruikers die meer info zochten, werd een relevant product diezelfde dag aangekocht.

 

Voor marketeers betekent dat dat deze ‘micromomenten’ moeten worden aangewend: de momenten waarop gebruikers iets willen weten, doen of kopen. Die korte ogenblikken zijn cruciaal om een indruk te maken, volgens Google. “Door te anticiperen op de noden van mensen, kan je er zeker van zijn dat hen in micromomenten tegemoetkomt met relevante en nuttige informatie.”

businessgooglekoopprocesmicromomentmobielSEOzoeken

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken