Facebook At Work wordt volgende maand beschikbaar
De zakelijke variant van Facebook zal binnenkort officieel beschikbaar worden voor het brede publiek. Dat meldt The Information. Volgens betrouwbare bronnen zal de lancering volgende maand plaatsvinden, en werd de formule op de valreep drastisch gewijzigd.
Facebook At Work, zoals het medium gedoopt werd, gaat de concurrentie aan met chatprogramma’s zoals Slack en collaborationsoftware zoals Yammer. Het zakelijke netwerk zal qua uitzicht vrijwel identiek zijn aan de conventionele Facebook, maar mikt op het vereenvoudigen van communicatie en teamwork, in plaats van het omgaan met vrienden.
[related_article id=”168274″]
De testfase die begin 2015 van start ging, loopt nu ten einde. Tot voor kort werd volgehouden dat Facebook At Work gratis zou zijn, en dat enkel bijkomende functies en integraties geld zouden kosten. Daar stapt Facebook van af. Bedrijven zullen in de buidel moeten tasten voor elke actieve werknemer per maand. Exacte prijzen zijn niet bekend, maar de formule wil alvast zeggen dat de maandelijkse prijs sterk kan fluctueren.
Het zou dus mogelijk moeten zijn dat bedrijven Facebook At Work aan elke werknemer introduceren, en daarna toch slechts enkel voor die werknemers betalen die het netwerk actief gebruiken. Facebook mikt er immers op dat het gebruikers kan “engageren”.
Het blijft afwachten of bedrijven zullen toehappen. Facebook heeft een sterk concept, aangezien het functionaliteit combineert met een bekende interface, maar zal nog wel moeten werken aan het imago als zakelijk platform.