Instagram introduceert productfoto’s voor retailers
Als je tot nu toe producten wilde aanprijzen via Instagram, ging dat enkel via een linkje in de beschrijving. Potentiële kopers werden dan naar een externe webshop geleid om een product te bekijken. Met enkele nieuwe functies wil Instagram daar komaf mee maken.
Tap to view
Vanaf volgende week gaan twintig Amerikaanse merken – waaronder Abercrombie & Fitch, Hollister, Levi’s Brand – aan de slag met een nieuw type post. Daarbij maakt de ‘tap to view’-icoon zijn opmaak: een klikbare knop hebben dat tot vijf producten op de foto zal aanduiden met naam en prijs. Als een van die ‘tags’ op de foto wordt geselecteerd, komt de gebruiker op een aparte productpagina terecht met meer informatie. Pas dan kan er worden doorgeklikt op een link naar de webshop.
In de begeleidende blogpost heeft Instagram het over een meer ‘naadloze’ ervaring. “De functionaliteit geeft vroeger in de customer journey belangrijke productinformatie, zonder dat de consument de Instagram-app hoeft te verlaten om te zoeken.” Voorlopig zijn de nieuwe functies alleen beschikbaar op iOS in de Verenigde Staten, maar Instagram plant na de testfase een globale uitrol.
https://www.twinkle.be/nieuws/167051/facebook-introduceert-nieuwe-tools-om-buitenlandse-klanten-te-lokken/