Microsoft biedt gratis CRM-tool aan Office 365 Business Premium
“Als een zaakvoerder weet je dat om terugkerend cliënteel begint bij je klant goed kennen, de gesprekken onthouden die je gehad hebt en hun verzoeken op te volgen,” schrijft Microsoft in een blogpost. “Dat kan moeilijk zijn als je veel klanten hebt om te volgen en niet genoeg tijd in een dag.” De nieuwe tool Outlook Customer Manager (OCM) moet daar een stokje voor steken.
[related_article id=”168103″]
Relatie-tool
Outlook Customer Manager is een CRM-systeem gericht op kmo’s. De tool fungeert binnen Outlook en verzamelt informatie uit je inbox, kalender en telefoonverkeer binnen de Office 365-omgeving. Zo biedt het een overzicht van alle interacties die je met een klant hebt, zij het e-mail, vergaderingen, telefoongesprekken, of overeenkomsten. Dat is handig als je bijvoorbeeld met verschillende teamleden met dezelfde klant communiceert. Je bent immers meteen op de hoogte van wat er zich eerder heeft afgespeeld.
Daarnaast biedt OCM ruimte om takenlijsten op te stellen. De taken kunnen worden gelabeld met een bedrijf of contactpersoon en andere specifieke informatie. Salesdeals die nog niet afgerond zijn, kunnen bijvoorbeeld opgedeeld worden in stadium, prioriteit en hoeveelheid.
Concurrentie
OCM wordt in de komende maanden wereldwijd uitgerold, en het programma verschijnt automatisch bij Office 365 Business Premium-gebruikers. Met de nieuwe tool zit Microsoft CRM-giganten als Salesforce op de hielen: beiden strijden ze om een deel van de kmo-markt. Overigens is dat niet het enige waarover ze wedijveren.
//www.smartbiz.be/nieuws/168853/microsoft-teams-opent-jacht-op-slack/