LinkedIn wilt nieuwsfeed verbeteren
LinkedIn moddert al langer aan wanneer het gaat over content. Gebruikers kunnen opiniestukken, nieuws en andere artikels delen via hun netwerk, maar vaak komen de stukken niet tot bij de juiste geïnteresseerden. Oftewel worden ze verdrongen door voor de gebruiker irrelevante content, oftewel worden dezelfde stukken steeds populairder. De ‘Interest Feed’ zou daar verandering in moeten brengen.
Interest Feed
De Interest Feed is een nieuwe versie van de nieuwsfeed, met meer manieren om specifieke content te zoeken en nieuwe content te ontdekken. Daarvoor doet LinkedIn een beroep op een verbeterd algoritme dat bepaalt wat relevant is voor de gebruiker, in combinatie met een uitgebreid redactieteam. Met die dubbele aanpak hoopt LinkedIn de beste content zichtbaar te maken voor elke gebruiker.
De laatste maanden sleutelde LinkedIn al aan de newsfeed in de mobiele app. Gebruikers kunnen ongewenste posts makkelijker filteren of verwijderen, en aanbevelingen worden gesorteerd op basis van je interesses, sector of industrie. De vernieuwingen zijn niet doorgevoerd op de desktop-versie, maar het volledige redesign met de Interest Feed zou niet meer lang op zich laten wachten.
One-stop
Als de nieuwsfeed verbeterd wordt, kan dat een grote stap vooruit betekenen voor het sociale netwerk. Door de beste content naar voren te schuiven, kan LinkedIn gebruikers meer dan ooit een omgeving bieden om snel op de hoogte te zijn van nieuws en meningen uit hun zakelijke kring: iets waarvoor veel gebruikers zich nu nog eerder naar Facebook of Twitter wenden.