Dit zijn de 2 grootste ergernissen van Belgische shoppers
De eisen van de online shopper zijn niet min, en dat is ergens logisch: wanneer een webshop tegenvalt, is een concurrent immers snel gevonden. Door middel van een online bevraging zocht Twinkle uit welke factoren Belgische shoppers het meest ergeren. In het totaal gaven 3.500 lezers in de afgelopen maanden een antwoord op de vraag: wat zijn voor jou de grootste twee afknappers tijdens het winkelen?
Verzendkosten en betaalmethoden
Het is vrij duidelijk: hoge verzendkosten (37,6%) en het ontbreken van hun favoriete betaalmiddel (21,7%) zijn voor consumenten de belangrijkste afknappers die ze tegenkomen bij het online shoppen. Samen kapen deze hindernissen meer dan de helft van de stemmen weg.
Ook trage webpagina’s (14,6%) en lange verzendtijden (13,4%) zijn zaken die niet gewaardeerd worden door online shoppers. Opvallend: het gemis van een kwaliteitslabel (7,2%) is niet meteen een reden om een aankoop in twijfel te trekken.
Anders gezegd: je kunt gerust nog wachten met de implementatie van die livechat-functie, als je maar zorgt dat de basics van je webshop in orde zijn. Dat maakt het echter niet makkelijker om aan alle ergernissen van Belgische shoppers een mouw te passen. Lange verzendtermijn en hoge verzendkosten voor sommige kleinschalige handelaars gewoonweg onvermijdelijk, waardoor ze beter kunnen inspelen op de juiste betaalmethoden. Zorg ervoor dat je bezoekers vertrouwde diensten kunnen kiezen, zoals Bancontact, kredietkaart of PayPal. Kies ook voor buitenlandse betaaldiensten zoals iDeal als je bijvoorbeeld ook Nederlandse kopers verwacht.
https://www.twinkle.be/nieuws/167181/op-deze-dag-spendeert-de-belg-online-het-meest/