Nieuws

Microsoft voert testperiode in voor prijzige Surface Hub

Niet alleen kunnen geïnteresseerden Microsofts Surface Hub vanaf nu een maand uitproberen vooraleer ze het toestel aankopen, gebruikers kunnen ook kiezen voor een abonnementsformule om het toestel te bekostigen.

 
De Microsoft Surface Hub werd in 2015 aangekondigd als een krachtige collaboratie- en productiviteitstool. In essentie gaat het om een interactief scherm van 84” of 55” dat fungeert als een digitaal whiteboard, draaiende op Microsofts Universal Windows Platform-apps (UWP), en kan het toestel bijvoorbeeld ook als centraal scherm in Skype-conferenties gebruikt worden. De prijs van de Hub is dan ook niet min. Voor het standaardmodel van 55 inch betaal je meer dan 8.000 euro en voor het grotere formaat van 84 inch ben je rond de 20.000 euro kwijt.
 
Een serieuze investering voor een apparaat dat in essentie dienstdoet als een slim bord, en tot nu toe nog niet echt voet aan wal heeft gekregen op de enterprise-markt. Om gebruikers over de streep te halen, probeert Microsoft iets nieuws. In geselecteerde regio’s kan de Hub nu ook via een abonnementsformule worden bekostigd, “inclusief initiële investerings- en configuratiekosten”. Hoe de abonnementsformule in het geval van de Hub precies in elkaar zit, wordt niet vermeld, maar het systeem is in ieder geval vergelijkbaar het Surface-as-a-service-programma dat vorig jaar werd opgestart. Daarin werden laptops en hybrides uit Microsofts Surface-gamma per abonnement beschikbaar.
[related_article id=”169593″] Daarnaast stelt Microsoft in diezelfde blogpost het ‘Try & Buy’-programma voor. Geïnteresseerde bedrijven die overwegen om een Surface Hub aan te kopen, kunnen het toestel binnenkort voor een maand uitproberen. De Hub kan dan voor dertig dagen getest worden op de werkvloer “vooraleer ze een verbintenis moeten aangaan om een groter aantal toestellen aan te kopen”, schrijft Microsoft. In de blogpost publiceerde Microsoft een lijst met wereldwijde resellers, waaronder enkele die ook in de Benelux actief zijn.
 
Een flexibele formule en het ‘Try & Buy’-initiatief moet Microsoft een zetje geven om de sluipende concurrentie voor te blijven. Onlangs presenteerde Cisco de vergelijkbare Spark Board voor nog geen 5.000 euro, en ook Google kondigde vorig jaar zijn eigen ‘hub’ aan in de vorm van de Jamboard.
 
//www.smartbiz.be/achtergrond/168782/3-onmisbare-project-management-apps-voor-kmos/

boardbusinesscollaboratiemeetingmicrosoftproducitiviteitsurface hubvideoconferentie

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken