Lidl bouwt nieuw, exclusief distributiecentrum voor e-commerce
Sinds vorig jaar kunnen ook Belgische klanten terecht in een Lidl-webshop. De bestellingen die daar binnenkomen, worden nu nog verwerkt door twee Duitse distributiecentra, maar daar zou in 2018 verandering in kunnen komen. ‘Het is nog te vroeg om hier iets over te zeggen, maar dit zou in de toekomst kunnen gebeuren,’ zei een woordvoerster tegen Twinkle. ‘Het distributiecentrum in Roosendaal moet je in een Europees perspectief zien.’
Het magazijn beslaat zes hectare grond en biedt volgens BN DeStem werk aan 1.200 mensen. ‘Het is wel echt bestemd voor e-commerce, anders dan onze andere zeven [inclusief een nieuw te bouwen magazijn in Oosterhout, red.] Nederlandse distributiecentra’, aldus de woordvoerster. Er werd onder andere voor een centrum in Roosendaal gekozen vanwege de centrale ligging.
In de Lidl-webshop vinden klanten geselecteerde selectie uit het winkelaanbod. De producten worden voor 2,99 euro binnen twee tot drie werkdagen aan huis bezorgd door bpost. De webshop kon tot nu toe op veel succes rekenen, zo maakte de keten bekend; bezoekersaantallen schommelden vorig jaar rond 120.000 gebruikers per week.