Lidl ziet geen toekomst in online boodschappen
De kosten om een succesvolle e-commerceformule op te zetten rond voedingsproducten zijn te hoog, aldus Klaus Gehrig, CEO van moederbedrijf Schwarz Gruppe. De Duitse supermarktketen zal in de toekomst geen voeding meer online aanbieden omdat de logistieke en praktische overwegingen daarbij te duur uitvielen, zegt de CEO. De formule bracht niet genoeg op om er nog in te blijven investeren.
Lidl zal zich in de plaats daarvan concentreren op de uitbreiding van het netwerk van fysieke winkels, rapporteert Gondola. Zo wijkt Lidl binnenkort uit naar de Verenigde Staten, en wilt het daar tegen medio 2018 100 filialen vestigen.
Het nieuws komt net na de aankondiging van de online expansie naar China, waar Lidl een webshop opende op het netwerk van Tmall Global. De plannen zullen wellicht ongewijzigd plaatsvinden. Online gaat Lidl overigens wel verder in de verkoop van non-food. Onder andere artikelen zoals wijn, verzorgingsproducten en andere zouden voor Lidl lucratief zijn en plant de keten te blijven verkopen.
https://www.twinkle.be/nieuws/167999/carrefour-lanceert-webshop-non-food/