PostNL lanceert logistiek platform voor verse bloemen

Voor handelaars die online bloemen en planten verkopen, lanceert PostNL een platform dat de verzending van de fragiele producten op zich neemt.

Flora@Home moet online bloemen- en plantenshops het makkelijker maken om dagverse producten aan te bieden. Dat doet het onder andere door het hele logistieke proces uit handen te nemen. Het platform registreert de online bestellingen en stuurt de orders rechtstreeks door naar de kwekers, waarna de bloemen worden verpakt en bij de klant bezorgd worden.

Korte ketting

De totaaloplossing moet er onder andere voor zorgen dat de ketting van kweker tot klant zo kort mogelijk is. De handelaar moet zo zelf geen voorraad aanleggen, en kan erop rekenen dat zijn klant verse bloemen aankrijgt in een optimale staat. Daarvoor gebruikt PostNL bovendien een ‘speciaal ontwikkelde’ verpakking die de bloemen voorziet van water en beschermt tegen eventuele schokken tijdens het transport.

Gratis

De oplossing is vanaf eind juni beschikbaar voor webwinkels in de Benelux. Het platform wordt bovendien gratis aangeboden: handelaars betalen enkel voor de producten, en kunnen het platform via API meteen integreren in hun webshop.

Met Flora@Home wil PostNL inspelen op de groeiende online bloemenmarkt. Op dit moment wordt slechts een klein percentage van alle bloemen en planten in Europa via het internet verkocht, maar het Nederlandse postbedrijf verwacht dat dat aandeel in de komende jaren snel zal stijgen.

 

https://www.twinkle.be/nieuws/168017/san-fran-overweegt-om-bezorgrobots-verbannen/

 


 

bloemenbusinessFMCGLogistiek en e-commercepostnl

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken