7-Eleven laat klanten betalen met handpalm

In een Zuid-Koreaanse 7-Eleven hoeven klanten niet aan te schuiven, of zelfs maar hun portefeuille of smartphone boven te halen wanneer ze iets kopen.

De oorspronkelijk Amerikaanse supermarktketen opende hun eerste filiaal zonder kassa’s. Het filiaal is in plaats van uitcheckbalies uitgerust met handpalmscanners: klanten kunnen een account aanmaken en dat koppelen met hun bankrekening en een afdruk van hun handpalm. Vanaf dan kunnen ze hun boodschappen afrekenen door hun hand te scannen; geen kredietkaart, geld of smartphone nodig.

Je hand herbergt namelijk een van je meest unieke eigenschappen: het patroon van bloedvaten en aderen. Dat patroon is bij elke persoon anders, waardoor het zich perfect leent als identificatiemethode. Zo wordt de methode in de Seoulse 7-Eleven niet enkel gebruikt om te betalen, maar eveneens om de leeftijd van klanten te controleren, bijvoorbeeld bij de verkoop van alcohol of tabak.

Open in augustus

Tot nu toe wordt het winkelconcept uitgetest en kunnen enkel medewerkers er binnen. In augustus zou het filiaal wel geopend moeten worden voor het publiek, en de keten werkt eveneens al aan een tweede winkel volgens dezelfde formule, rapporteert Retail Detail Europa.

Daarmee kan het Amazon weleens de loef afsteken. De Amerikaanse online gigant stelde vorig jaar zijn eigen supermarkt zonder kassa’s voor, het zogenaamde Amazon Go. De winkel kampte in de proefperiode al met technische problemen en is nog steeds niet klaar voor een publieke opening.

 

https://www.twinkle.be/nieuws/167991/google-lens-herkent-winkels-aan-hand-foto/

 


 

7-Elevenbusinessdigital commercekassapalmscansupermarkt

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken