Nike introduceert mobiele shopping-app in Europa
Ook Nike ziet heil in het mobiel shoppen. Het sportmerk investeert stevig in directe consumentenverkoop en hoopt tegen 2020 zijn omzet te viervoudigen. Of de app ook naar België komt, is nog niet gekend.
Integratie
Naast rechtstreeks producten kopen kunnen gebruikers in de app ook items reserveren, een specialist contacteren of de laatste trends bekijken. De app onthoudt telkens je voorkeuren, zodat je na één keer te gebruiken al een aanbod op maat voorgeschoteld krijgt. Ook kan je de mobiele software koppelen aan andere apps van Nike.
Helaas moeten wij op onze kin kloppen: de app is enkel beschikbaar in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië, Spanje en Nederland. Het is niet zeker of Nike in de toekomst landen aan dat lijstje toevoegt.
Directe consumentenverkoop
Steeds meer investeert het Amerikaanse concern in eigen e-commerce activiteiten. Zo sloot Nike onlangs een deal met Amazon om direct aan consumenten te verkopen. De directe inkomsten kwamen afgelopen boekjaar uit op ongeveer anderhalf miljard dollar. Tegen 2020 ambieert het sportmerk een omzet aan digitale inkomsten van 7 miljard dollar.