Nieuws

Sainsbury’s halveert wachttijd voor online boodschappen

In een nieuwe test halveert Sainsbury’s de tijd waarin online boodschappen kunnen worden afgehaald. Voortaan kunnen klanten na een halfuurtje al hun bestelling oppikken.

Zelf noemt de Britse supermarktketen het een primeur in het Verenigd Koninkrijk. In een tijdelijke proef test het een nieuwe click-and-collect-formule uit waarbij klanten online boodschappen kunnen bestellen en die dan na 30 minuten kunnen ophalen. Dat is de helft van de normale wachttijd bij Sainsbury’s huidige click-and-collect-dienst.

De dienst is zeven dagen op zeven beschikbaar, en is op zich gratis. Wel wordt het maximale aantal producten dat online kan worden besteld gelimiteerd: shoppers kunnen tot 25 producten per keer bestellen.

‘We willen een dienst voor klanten bieden die ons onderscheidt op het gebied van prijs, maar ook op het gebied van services, met complete autonomie voor de klant en sterke flexibiliteit,’ aldus Clodagh Moriarty, de directeur van Sainsbury’s online diensten. ‘De manier waarop klanten winkelen is aan het veranderen, nu ze kijken voor snellere en handigere opties, en wij willen de weg leiden door hen de service te bieden waarmee ze eender waar en wanneer kunnen winkelen.’

Sainsbury’s besteldienst is de laatste in een aantal nieuwe formules die het product steeds sneller bij de klant proberen te krijgen. Ook Amazon streeft extreem korte wachttijden na. De Amerikaanse retailgigant introduceerde deze week ‘Instant Pickup’, een click-and-collect-dienst waarbij klanten een bestelling binnen twee minuten kunnen ophalen. Het gaat dan vooral om kleine impulsaankopen, zoals een snack of telefoonoplader.

businessclick-en-collectonline boodschappensupermarkt

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken